dilluns, 30 de març del 2009

Onzena menjada: Centre Terapèutic de la Memòria




- Bon dia.
- Hola, bon dia. Els seu nom, si us plau?
- Jordi Casamitjà.
- Té visita programada?
- No.
- Passi a la saleta, si us plau, ara el cridarem. - Li diu el recepcionista assenyalant una porta amb la mà.
Entra a una sala buida i molt lluminosa amb cadires posades una al costat de l'altre, mirant cap al centre. Al racó hi ha una tauleta de fusta amb un ram de flors, liliums li sembla que es diuen, un platet amb caramels i una pila de revistes. N'agafa una i es dirigeix cap a una cadira que està més o menys al centre de la paret. S'asseu i mira un quadre de un paisatge tropical que hi ha al fons, davant seu. La típica imatge d'agència de viatges. Baixa els ulls cap a la revista, Saber Vivir es diu, i la comença a fullejar, mirant les fotos, sense llegir.
- Senyor Casamitjà? - li diu el cap del recepcionista que surt pel marc de la porta - Pot passar.
S'aixeca, deixa la revista sobre la pila de la taula i el segueix pel passadis fins una porta.
- Entri. El doctor ara vindrà i l'atendrà.
- Gràcies.
El despatx és gran i tan lluminós com la saleta d'espera. La taula és de les bones, de les de fusta massissa, plena de fotos familiars i una revista de Nature Neuroescince. Té dues nenes i una senyora molt guapa. Mira els marcs que hi ha a les parets, on hi ha els diplomes del doctor. Doctor en neurologia. Universitat de Carolina del Sud. De cop s'obre la porta.
- Perdoni que l'hagi fet esperar. Soc el Doctor Prats.
- Sí, ja. - Diu assenyalant els diplomes amb els ulls. - Jordi Casamitjà.
Es donen la mà i el doctor s'asseu a l'altra costat de la taula, a la butaca de pell.
- Bé, deixi'm que li expliqui. La nostra tècnica consisteix en esborrar els mals records mitjançant estímuls elèctrics a zones concretes del cervell. Vosté ens escriu en aquest full els mal records o experiències que desitja eliminar i nosaltres ho fem. Posaríem uns elèctrodes a la zona prefrontal del cervell i mitjançant uns monitors seleccionem...
- Sí, ja, ja... M'he llegit el fulletó. Però jo voldria esborrar els bons records. Pot ser?
- Home... No ho em fet mai. Aquesta clínica...
- Pot ser?
- Bé, sí, tècnicament sí. Els records es localitzen a la mateixa zona, bons i dolents, però...
- Doncs endavant. Quan vulgui.
- Però escolti, nosaltres... Per què ho vol fer això? No preferiria que li eliminéssim els records dolents? Per què els bons records?
- Miri, no he tingut pas una vida de flors i violes jo. Però tampoc gaire dolenta. Tinc mals records, sí, però m'han fet créixer, n'he après molt d'ells. Ara del que tinc ganes és de enamorar-me per primera vegada i sentir el pessigolleig a l'estomac del primer petó. A aprendre una altra vegada a anar en bicicleta. A quedar-me fins la matinada i veure, bocabadat i per primera vegada com surt el sol. A sentir l'explosió de gust d'una piruleta a la boca i després, davant el mirall, sorprendre'm perquè tinc la llengua vermella. Ensumar totes les flors que em trobi, camí de casa, i descobrir-hi les olors per primera vegada. Mossegar una llimona sense saber que faré una ganyota i que una esgarrifança àcida em començarà de la boca, passarà per el clatell i baixara per l'esquena, fent-me arronçar les espatlles. Obrir els regals que em fan com si fossin els primers que rebo. Com si fos la primera vegada. A...

4 comentaris:

  1. Ostres Isra..., de veritat et dic que aquests escrits són bons.
    Aquest m'ha fet dibuixar un somriure a la cara mentre llegia.
    Gràcies.

    ResponElimina
  2. tal com a dit la companya Veronica, aquest escrit m'ha deixat amb un somriure a la cara!
    M'ha agradat motl!!
    t'has plantejat mai publicar aquest escrits en un llibre? son molt bons! jo el compraria segur!!!

    Maria!

    ResponElimina
  3. ..com mirar-te i dir: pro qui és aquest home d'ulls grossos i espatlles caigudes?¿..que no que no,, que no te'm esborrin!! bon escrit picarolu..

    ResponElimina
  4. Es com aquella pel.li de Michael Gondri, Olvídate de mi, però del reves...l¡has vista??
    Passava per aquí!
    Marta

    ResponElimina